Billig studentmat, OCH god!

Nu måste jag bara dela med mig av ett recept. Världen lättaste recept, så det finns ingen anledning till att tycka det är jobbigt. Och bli inte förskräckt av de ikke-creddiga ingredienserna. Here we go

5 dl potatis
5 dl morötter
ca 4 msk mjöl
1 dl vispgrädde
+ Jag lade själv till ca 3 msk strömjöl och en del franska örter jag hade i frysen. Och väldigt mycket andra kryddor +peppar/salt. ( Kryddorna är mkt viktiga, annars smakar de lätt bara potatis)

Riv potatisen och morötterna, och kläm ur lite vatten ut potatisen då den annars blir för blöt. Blanda alla ingredienserna till en riktigt geggamoja och stek i rikligt med olja. De håller faktiskt ihop, även fast man inte använder ägg.

Mina smaklökar åkte i taket och jag åt upp alla 8 plättarna....


Kommentarer
Postat av: sofie

okej inte bara liiiiiiit sjukt att jag gjorde hemmagjorda potatisbullar idag (samma som det du just beskrev typ fast minus morötterna) och tänkte göra MED morötter nästa gång, typ om ett par dagar!

2011-01-19 @ 00:49:31
URL: http://babyolja.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0