det var den grytan det.

Häromdagen skulle jag laga en fiskgryta med doft av lime. I receptet stod det
300 gr fisk
0,5 chili
3 st schalottenlökar
1 st lime
3 dl vatten
2 dl matlagningsyoghurt
6 st cocktailtomater
2 msk fiskfond.

Mm, exakt, inte så svårt recept, var meget sugen. Tills jag kommer hem och inser att jag glömt limen i affären. Och cocktailtomaterna. Och ingen fiskfond hade jag hemma så jag använde en grönsaksbuljong. Och jag tog 400 gr fisk istället för 300, och en vanlig lök istället för scharlottenlök. Och en hel chili istället för en halv. Och en hel del frysta franska örter (say what?). Sen avslutade jag med lite fastbränning i botten.

Om någon följer det riktiga receptet kan ni ju höra av er om den var god, för jag vet inte

Kommentarer
Postat av: sofie

hahahahah!

2011-01-27 @ 00:48:56
URL: http://babyolja.blogpot.com
Postat av: sofie

du får en "hahahahaha!" från Petrus också!

2011-01-27 @ 00:50:44
URL: http://babyolja.blogpot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0