året 2010







Januari.
Tillbaka i Borås efter julen stötte jag på en fastfrusen duva och hade väveritenta. MODA CLUB drog igång jag och befann mig på Vinci varje torsdag i 4 måndar. D-vitaminet i kroppen tog slut ovanligt snabbt och jag var mest trött.





februari.
Borås var vackert och hade mer snö än på flera år. " Bara för att jag flyttade ned" - tänkte jag. Klassen åkte till Köpenhamn fashionweek och jag träffade min modeidol Diana Orving och gjorde bort mig totalt. Var nervös i klass med en 14-åring som träffar Backstreet Boys. Hade konfektionsteknik och företagsekonomi i skolan. Kurerade mig inne och var allmänt osocial.





mars.
Viskan öppnade sin uteservering, vilket var fascinerande för en norrlänning som är van att uteserveringarna inte öppnar förrän juli. Jag färgade håret för första gången hos frisör och jag åkte till Stockholm och överraskade min bror på hans 35-års dag. Min kärlek för mönstrade kläder började.









april.
Våren var kommen till Borås och jag åt ex. antal ceasar-sallader på Viskan. Jag firade av min 24-årsdag med en kiwi och vi hade labbar i färg och berednings-kursen. Jag åkte hem till Vännäsby och haffade åt mig mammas halsband som skulle bli vårens mest använda.







maj.
Låg ute i gräset redan i maj, min garderob rasade och jag hittade en ny vän, Ivona. Jag längtade mest till sommaren då jag och Björn skulle flytta tillbaka till Umeå, och fick tur nog tag på en höjdarlägenhet för billig peng.
Plugget i skolan kämpade om uppmärksamhet gentemot vårsolen och fick ofta se sig besegrad.










juni.
Avslutningsfesten med klassen bjöd på tropiskt väder och fina Michaela kom och hälsade på från Stockholm. Några dagar senare körde jag och Björn upp till Umeå och backade därmed en månad i klimatet, blev byxor och varma tröjor fram till 20 juni. Jag och B njöt av att få vara tillsammans och jag tog igen tid med familj och vänner. Jag hittade mina bästa skor för 40 kr på en loppis.





juli.
Vännäsdagarna slog upp dörrarna med dunder och brak, och min bror blev erbjuden 5 kameler för mig. Jag hängde ute på landet och njöt över att inte behöva klä upp sig. Månaden gick snabbare än snabbast utan att jag riktigt hängde med. Min Emma fick en Lovis.









augusti.
Fick två underbara dagar vid havet, fick rullar i håret hos Sofie och försökte inte tänka på att vi snart skulle resa tillbaka till Borås igen. Men dagen kom lite för tidigt, och Björn åkte till Karlskrona. Jag grät i en vecka och drog inte upp persiennerna. Tillbaka i Borås blev det ett besök hos djurparken i sommarens andra fynd, ett par jeans för 15 kr.







september.
Jag flyttade till ny lägenhet, började hänga med textilingenjörs-gänget och fick extrajobb som stylist för Nelly.com







oktober.
Åkte till Stockholm och träffade upp mor och bror, älskade alla kläder och prylar som var konstiga och fyndade flera mönstrade toppar på tradera. Jag tog äntligen hål i örat. Var fattigare än fattigast.





november.
Var i Göteborg och sov på hotell med Björn, upptäckte Rebecca & Fiona och köpte ett nytt favorithalsband för 70 kr. Hade en social svacka och var mest hemma och hängde med mig själv. Fick dock en uppsving i träneriet och hittade muskler jag inte vetat jag haft. Bakade ovanligt mycket pajer och längtade till julen.







december.
December började bra med fotografering med Anna Lidström och guldsprayade skor. Hade mycket i skolan men stängde psykiskt av och fick knappt något gjort. Åkte till Umeå 16 dec. Firade mammas födelsedan och åkte sen till Stockholm för att fira jul, men fick istället ställa mig åt sidan åt en liten brorson som ville ut den 23e dec.
Historien om jag och Björn absupt slut och det vände upp och ned på min vardag, ut och in på mig och 2010 avslutades med magkatarr och en förkylning.

Året slutade inte riktigt som jag ville det. För mycket har hänt på få veckor och varje dag är lite av en kamp.
Ser fram emot ett nytt år, 2011. Alla behöver börja på nytt någon gång


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0