he ä int lätt

Igår gick jag på gruppträning på mitt gym. Jag hann inte värma upp för jag kom så sent, och började såklart att ta ut mig 100% redan från början. Detta resulterade i att jag 12 minuter senare kippade efter andan, skakade i benen och fick stjärnor framför ögonen. Jag insåg att om jag inte la mig ned skulle jag svimma. Detta tyckte jag skulle vara extremt pinsamt då jag var yngst av hela gruppen... (no offence).

Så jag säger till instruktören att jag fått mjälthugg, som ursäkt för att jag avbröt träningen. 
Och här säger jag alltså inte mjälthugg, utan MJÄLLTUGG. 
Intruktören förstår ingenting medan jag med teckenspråk försöker förklara för honom att jag fått MJÄLLTUGG, samtidigt som jag kippar efter luft och balanserar på skakande ben.
-MJÄLLTUGG! MJÄLLTUGG! MJÄLLTUGG! säger jag! Paniken närmar sig
-Du menar håll?, säger instruktören. 
-??

Det var dagen jag dumförklarades på gymmet

Kommentarer
Postat av: Anna

I dag la jag in ordet lägda i en mening och fick en del -vad-pratar-du-om-? blickar. Fick förtydliga att det e en sorts äng jag pratar om.

Men det heter mjälltugg, håll har jag alltid tyckt låtit så fjåsigt. Mjälltugg är lite hårdare.

2011-05-17 @ 20:20:10
URL: http://nsominorrland.com
Postat av: sofie

hahahahahahaha! söderut säger man ju håll, himla konstigt tycker jag

2011-05-25 @ 00:10:24
URL: http://babyolja.blogspot.com
Postat av: sofie

hahahahahahaha! söderut säger man ju håll, himla konstigt tycker jag

2011-05-25 @ 00:10:28
URL: http://babyolja.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0