ett inlägg till min mor och far som undrar hur det ser ut där jag bor



Hej, det här är Borås. Till vänster kan ni se Högskolan i Borås, där bibliotekarier och ingenjörer blir till, och där de har den godaste skolmaten. Gatan rakt fram heter Allégatan och kantades förr av enorma träd som total-ansades av någon anledning. Nu är gatan ful och rak.
Längst gatan finns ett litet ICA som alltid befolkas av pensionärer och alltid har slut på Icas vegetariska pizza. ( Detta pågrund av att den kostar 10 kr/st och är en del av en students matpyramid)
Längst bort i slutet av gatan bor jag och där finns även Textilhögskolan. Och en 9 meter hög staty av Pinoccio, vilket alla tycker är jättekonstigt.
Går man till höger om Allégatan kommer man till busstorget och shoppingstråket. Och går man till vänster hamnar man i enorma uppförsbackar som leder till stora lyxiga villor, såna som inte finns i Umeå.

Själv befann jag mig på biblioteket när kortet togs. Mitt andra hem


Kommentarer
Postat av: sm2eka

Tack för infot! Kan vara kul att vara förberedd ifall 'vi' dyker upp! /PAPPA

2011-01-31 @ 09:03:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0